Home
Dating voor hoger opgeleide singles
Home Facts & figures Succesverhalen Hoe werkt het?

dinsdag 22 juni 2010

Familie

Verguld met ‘familie’-gevoel kwam ik uit het UK terug aan continentale wal.
Het full breakfast, incluis bonen in tomatensaus die ik anders nooit neem maar nu uit solidariteit mee verorberde, was ik de laatste morgen spuugzat. Ik stond er van te kijken dat zelfs zoonlief een continentaal ontbijt bestelde.
En jawel…ook deze keer een paar pantoffeltjes laten staan in Norwich. En eerder vergat ik bijna het in de Yorkshire Dales nieuw gekochte paar bergschoenen bij de Maltese guesthouse eigenaar en zijn ex-spion vrouw die ons een pint ‘bitter’ aanboden en meedronken nadat ze de kwibus herkenden die er het jaar voordien een lade kleren vergat om ze nadien te kunnen ophalen (zie ‘Solotrip startup’).
Ja, de lokroep van de leegte sloeg toe en bracht ons in de ban, vijf dagen lang te voet door een van de mooiste streken van Engeland, Wainwright achterna. Vader en zoon op pad, de rugzak op, de rest van de bagage vooruit gestuurd met ‘Brigantes’, een van de voortreffelijke organisaties die Coast-to-Coast stappers onderkomen en verlichting van hun last bieden.
24 km de eerste dag bracht ons zonder noemenswaardige klimmen bij een van zijn paard gedonderde paardenfluisteraar die voortaan stijfbenig vanuit een stoel zijn orders gaf.
Halfnaakt in short de badkamer uit benend voorbij 5 uitrustende Welshe dames, was de genoten douche mij dierbaarder dan hun ongeregistreerd commentaar op mijn catwalk. We waren klaar voor nog eens 2 km heen en 2 terug voor een avondmaal in de inn. Geen spoor van de dame die we vermoedden de overtrousers te zijn kwijtgeraakt die we onderweg opraapten. Op dag 2 beende die ons met haar gezel in de motregen gehaast voorbij terwijl wij ons lunchpakketje verorberden. Moest zij weten.
In de hut vr het echte klimwerk konden we zelf koffie zetten en gaven we de Welshe dames goedgemutst het nakijken tot we beseften dat wij verkeerd en zij goed liepen. Een steile klim en een kammenpad later kwam alles terecht. Afdalend kregen we gezelschap van een Brit die wegens blaren op zou geven. Zelf trapte ik in ‘bog’ en ging een keer onderuit met het volle gewicht op mijn knie.
Aangeland in de country inn waren de Welshe dames weer van de partij en ontpopte zoonlief zich als charmeur en dronk een biertje mee. Bleken zij dan ook nog in dezelfde B&B te zitten. Ook de sansculotte zat daar en kon de morgen van dag 3 haar broek weer in haar rugzak steken en zich een nieuwe aankoop besparen in Grasmere. Zij leek op Helen Mirren, hij op een weliswaar welbespraakte mister Nobody. Wat zij van ons dachten zal duidelijk geweest zijn. Maar ons was het nog steeds de vraag of ze minnaars waren dan wel echt zus en broer waarvoor hij zich uitgaf in de pub in St Bees voor we aan de tocht begonnen.
De bewolking en wind op dag 3 tartend in shorts, kregen we eerst eindelijk weer GSM-netwerk en daarna gezelschap van dezelfde Brit die ondanks zijn blaren alweer een top af was gekomen en nu echt op weg naar Grasmere om op te geven. Toch eerst samen klinken op de gezamenlijke stukken van onze tocht.
Op dag 4 verliep met een stijve knie de beklimming moeizaam, maar de rest van het pad viel erg mee.
Dag 5 zag ik vanuit de bezemwagen tot ons eindpunt, waar ik zoonlief een 6 km tegemoet liep om hem zijn laatste kilometers weer tot gezelschap te zijn. Samen uit samen thuis. Al is dat dan een hotelletje waar ook ‘broer en zus’ zitten die ons op het vinden van haar broek trakteert met een pint bitter. En zo komen we eindelijk achter het geheim van hun relatie, niet wat wij dachten en ook niet wat hij bij het beginpunt zei, maar iets tussenin : schoonbroer en schoonzus, elk met echtgenoten die niet graag stappen maar zij twee dus wel. Geloof dat maar. De sansculotte toonde zich moe en trok zich terug, hem ostentatief een boek gevend alsof ze niet dezelfde kamer deelden. Kon het ons schelen ?
Wij deelden ook de kamer. Dat was in 27 jaar niet meer voorgevallen (zie ‘Liefde is geduldig’).
Wij hadden een reuze tijd. Onze herinneringen kenden een nieuwe start. Ik heb weer familie.

Harry

geplaatst door Harry - 4810 keer gelezen

beoordeeld 4.56/5 (18 Stemmen)

Om te reageren op dit blog moet je lid van Match4me.be zijn!
Schrijf je gratis in!

<< Startpagina

Over match4me - Privacy & cookies - Algemene voorwaarden - Veelgestelde vragen - Herroeping - Contact
Veilig online winkelen met BeCommerce!