Home
Dating voor hoger opgeleide singles
Home Facts & figures Succesverhalen Hoe werkt het?

dinsdag 8 mei 2012

Ellentrieke otoos?

Het is hot, warm, heiss, ... chaud! Iedereen spreekt ervan. Van wat? Van ellentrieke otoos (electrische auto’s)! Maar hoe spreekt men erover? Geïnteresseerd, maar eigenlijk toch meer meewarig! Want met een electrische auto doe je de broek vol! Waarom? Als je maar een beetje op de gas gaat staan zie je onvermijdelijk de electriciteitsmeter van je electrische auto zo zakken. Ondanks de stellige belofte in de boekskes van de verschillende constucteurs kun je slechts 80% van de actieradius benutten. Neem dus een paar stoere vrouwen mee om te duwen als je zonder stroom valt. Bovendien hebben de meeste electrische auto’s zo’n domme onaanschouwelijke koets dat je d’er eigenlijk –met eerbied- een slappe stoelgang van zou krijgen! Meer nog Chevrolet legde zijn productie van de weliswaar goedogende Volt reeds stil nadat er ongeveer 1.600 van gemaakt werden. Volvo zag het na 250 exemplaren van de C30 al niet meer zitten. Wie volgt?

Laat me niet lachen...

Waar is de tijd dat Pierre, een blonde adonis met verleidelijke krulharen en voetballer in 1steklasse, bijna 2 meter groot, met het 1,52 meter korte en 47 kilo lichte, Gabietje in zijn Porsche 968 ging eten in Leuven. Na het diner weigerde de batterij van het prachtige stoef scheurijzer dienst. Pierre vond er niet beter op dan zijn lichtgewicht bijrijder te vragen de Porsche aan gang te duwen! Wel als je heden ten dage een electrische wagen hebt, neem dan maar 3 Gabietjes mee. Als je zonder stroom valt dan ben je nog zeker dat de 3 dames je auto aan de kant kunnen duwen. Maar reken, vooral via eender welke computergestuurde wegenkaart, uit, hoeveel kilometer je heen moet rijden en terug. Als je tenminste nog voldoende stroom hebt om je computer te voeden. Bereken je rit heen en terug binnen de 75 à 80% van de door de fabrikant beloofde actieradius! 160 Km actiradius wordt dus veiligheidshalve 60 Km heen en 60 Km terug. Misschien kom je dan alleen wel terug thuis. Ga je over deze limiet, zoek dan snel een blonde liftster uit en zeg haar dat je houdt van zwangere vrouwen! Zegt ze dat ze nog niet zwanger is, antwoordt haar dan maar dat ze ook nog niet thuis is! Na wat duw en trek werk zal je electrische wagen misschien thuis geraken of is de liftster mogelijk zwanger... Je weet nooit wat er onderweg kan gebeuren!

100% electrisch.

En de rest te voet! De reklame van de automakers is erop gebaseerd dat een electrische auto 100% CO² vrij rijdt. Maar ik heb nog nooit een auto met een kakstoel voor de bestuurder gezien. Want eens je het rechter pedaal indrukt zoeft de electriciteit zo uit je batterijen! Dus rij traag en hou de electriciteitsmeter in de gaten. 40 Km/uur hoeft niet maar ik raad je aan ook niet sneller dan 50 Km/uur te rijden. En dan vliegen de vrachtwagens je op de autosnelweg als super bolides voorbij. Dus autosnelwegen zijn niet gemaakt voor electrische auto’s! Dan maar lokale wegen uitproberen. Je riskeert een hartinfarct, want zelfs een bestuurder met een mini autootje zal je onvermijdelijk in de verdoemenis toeteren! Waar kan je dan nog met een ecologische 0% uitstoot auto rijden. Wel met een auto voorzien van enkel batterijen is de stad misschien een oplossing. Op voorwaarde, natuurlijk, dat er geen files, geen fietsers en weinig rode lichten zijn. Zo ken ik geen stad, toch niet in België. Brussel niet, Antwerpen niet, Gent al helemaal niet, Brugge, maar daar leven ze nog in de tijd van paard en kar, Hasselt niet, want daar rijden stedert voormalig burgemeester, minister, gouverneur Steve Gratis Stevaert de bussen ‘voor niets’, althans in het Limburgs! Dus kiezen we Genk, of Mol, misschien Geel, Mechelen, Diest, Tienen, Halle. Het Aalter van minister Decrem? Verdomd daar zijn ze overal Antwerpen aan het na-apen! Want in al deze pietluttige stadjes staat het verkeer om drie uur al stil! Vandaar dat de Antwerpenaars fier zeggen dat al deze steden –ze zijn deze benaming niet waard hoor- de parking van ’t stad zijn. Maar ja, Parijs is dan ook maar een voorstad van het wangedrocht aan de Schelde! Ooit –jaren geleden- op de kaart gezet door de Strangers! Antwerpen, bedoel ik, niet Parijs. Parijs laten we aan andere tiesten, eh... artiesten, zoals Helmut Lotti, of Freddy Birset, beide woonachtig in Antwerpen, maar respectievelijk afkomstig van Gent en Genk, over.’T Is maar een medeklinker verschil! God zeg ben ik Kortrijk vergeten. Foei! Maar dat komt door de ondertiteling, die broodnodig is wil je de West-Vlaamse hanze stedelingen verstaan. Juist ja, door een goed doordacht verkeersbeleid kan je daar de hele dag door tamelijk vlot rijden. Een dikke proficiat aan de politici en een bankje vooruit... Dus is het ook al een hele onderneming om in stedelijk gebied een electrische wagen te gebruiken, tenzij in Mechelen, want daar is ooit een parking geopend waar er laadpunten zijn en waar je gratis –tiens Steve was toch niet in de buurt- met een electrische wagen mag parkeren. Vandaar dat die parking verdomd vol staat met Ollanders (in het Vlaams Hollanders). Die mannen komen naar Mechelen om hun batterij op te laden. En stroom in België is gratis! Tenminste in die ene parking in Mechelen! Een gat in de markt en een marketingstunt om die Ollanders in België te krijgen. Nog niet zo dom eigenlijk!

Waar kunnen we dan rijden?

Ik denk in Lanklaar en Komen. Ah neen! Pas op met de liftster! Wie wil er een electrische wagen duwen? Niet allemaal tegelijk!


geplaatst door Pattin53 - 5196 keer gelezen

beoordeeld 3.6/5 (15 Stemmen)

Om te reageren op dit blog moet je lid van Match4me.be zijn!
Schrijf je gratis in!



<< Startpagina

Over match4me - Privacy & cookies - Algemene voorwaarden - Veelgestelde vragen - Herroeping - Contact
Veilig online winkelen met BeCommerce!

Mobiele site
Android app on Google Play iPhone app on iTunes
© Match4me.be